Per Tolo Alzinar



 

El divendres vaig tenir l'honor de compartir taula amb n'Anna Romeu Mateu per presentar el seu darrer llibre "Benvinguda adolescència "

Quan un escolta n'Anna sap que parla una autoritat, un referent en el camp de la psicologia.

Experta  en psicologia positiva,  educació emocional, acompanyament a persones altament sensibles, emergències,  i una tasca de més de 20 anys a Font Fregona, un centre terapèutic a on acompanya a joves amb trastorns de conducta i addiccions.

Tot aquest bagatge i més eines avalen a n'Anna.

L'acte va transcórrer  amb una presència minsa de gent: quatre pares, uns quants mestres, i unes poques persones interessades en el misteriós i fascinant món de l'adolescència.

L’adolescència és un dol, és un buit, és el pas de la infantesa al món adult, la recerca d'identitat i espai. Tal vegada, hem oblidat que tots hem estat adolescents. Es l'hora de l'empatia, l'escolta i atenció. Ells son el nostre futur que ja és present.

N'Anna va dirigir l'acte amb mestria  fent un recorregut per les tres parts de que consta el llibre:

1- L'aparició dels primers canvis físics i psicològics. De sobte entres a l'habitació i et penses que qualcun desconegut ha suplantat el teu fill o filla.

2- La segona part és més pràctica i dona unes pautes, o, manual d'instruccions pels pares, mares i educadors, i que conviden a la reflexió.

3- La tercera part aborda problemes més seriosos que han d'afrontar les famílies: trastorns de conducta, alimentaris, addiccions, mons virtuals desconeguts pel propis adults, bullying, mòbil i noves tecnologies.

En definitiva, tot un món per descobrir, indagar i reflexionar. La feina comença en un mateix, a casa, dins les quatre rajoles més properes que trepitgem a diari.

Em sorgeixen molts de dubtes: quants de pares son adolescents ferits o segrestats emocionalment? Tal vegada tota la societat necessitam una reflexió seriosa i una cura urgent. Tots necessitam de tots.

Em quedo amb tres eines que ens va lliurar n'Anna: educació, confiança i límits.

Gràcies pel regal que ens vares portar amb el teu llibre i presència. Gràcies Magdalena, Cati i Ajuntament.

@annaromeumateu

@bibliotequescapdepera