La companyia Galeria d'artefactes i persones presenta:

Siau Benvingut!, d'Alexandre Ballester.

Una coproducció de l'ATAPIB (Associació de Teatres i Auditoris Públics de les Illes Balears) i l'Ajuntament de sa Pobla.
Direcció: Joan M Albinyana.
Intèrprets: Lorena Faus, Joan Toni Sunyer, Nadir Zamora, Sara Mingolla i Aina Zanoguera.

SINOPSI:

A una casa d'estiu mallorquina de gent rica i ben acomodada, quan arriba setembre cada any un rodamón (ja vell i cansat de la vida) s'hi fica a viure sense que ningú ho sàpiga, i passa allà l'hivern fins que tornen els senyors a principi d'estiu. Enguany, però, arribarà a la casa acompanyat.
Durada: 80 minuts.

Entrada: 10€, anticipada: OIT: 8€

En acabar l’obra, TERCER ACTE: un espai de xerrada amb el director i els actors. Llibre a disposició al club de lectura de les Biblioteques de Capdepera.

PERQUÈ ALEXANDRE I EL SIAU AL 2020

A vegades se’ns fa difícil trobar un motiu concret per explicar per què triem una obra, un autor o un estil teatral. No saps perquè alguna cosa ressona en una obra o en un autor concret i és fa difícil explicar-ho.
Però d’altres vegades és molt fàcil, i pensem que aquest és el nostre cas. Alexandre Ballester, amb l’obra «Siau Benvingut», fa un exercici dramatúrgic molt avançat al seu temps. Aquesta frase, que segurament ja haurem sentit d’altres vegades, avui en dia, al 2020 encara es confirma més. Segurament en el seu estil podem veure influencies de Beckett, Camus o Artaud, però només amb la mirada d’avui en dia podrem trobar-li ressonàncies formals molt més properes als nostres temps.
Repeticions amb variacions de les escenes del principi, tractament de les acotacions com una veu narrativa i d’opinió a damunt de la pròpia obra, elements fantàstics o simbòlics, el no espai o l’espai que no pertany a ningú, la guerra a defora de l’espai on passa l’acció... El llistat és ampli...
I tot això ho fa començant des d’un teatre senzill, popular i costumista, per acabar teixint una obra ben complexa i rica a molts nivells. Des de la companyia pensem que Alexandre Ballester encara té moltes coses a dir, i intentarem donar-li veu per entendre millor la seva poètica i la seva manera d’entendre el teatre.