Conversa amb Joan Campins

Foto d'arxiu

El cap de setmana del Peix Fresc al moll de Cala Rajada s’omplirà d’una ampla oferta gastronòmica que arrancarà divendres amb la nit de tapes, seguida de la paella de la verbena marinera del dissabte i, per acabar, diumenge la Mostra de la Llampuga que arriba a la XXI edició.

Com cada any  parlem amb el regidor responsable perquè ens comenti les expectatives d’aquest excepcional esdeveniment gastronòmic, que té el peix i el moll Cala Rajada com a protagonistes, juntament amb els establiments hotelers i la legió de personal de cuina, organitzadors, mariners personal de neteja, seguretat, informació, etc...

En Joan Campins és el nostre interlocutor.

- Joan, anem per parts que tenim preparat pel divendres?

- Divendres, dia 11 és la nit de tapes. Enguany hi ha 21 estands, 20 de tapes i un de dolç, amb una proposta molt variada pel que fa a les tapes que s’ofereixen. Malgrat es manté amb un cert “secretisme” se pot dir que hi ha molta fusió de cuina mediterrània i oriental.  Pel que fa a la part musical hi comptem amb Els Funkiss, que ja han tocat altres vegades a la Nit de Tapes, i en Tani Mas Band. El jurat estarà format pe prestigiosos cuiners del municipi:  Toni Navarro, Gabi de la Torre, en Gerard Tetard i n’Irene Lluch.

- Passem a dissabte...

- Dissabte, dia 12, tenim la paella. S’han posat a la venda mil tiquets. Després hi haurà festa, la Verbena Marinera amb el DJ Identical Souls i  després Discovers, un grup de rock que fa versions, amb representació gabellina.

- I què ens pots dir de la Mostra de la Llampuga en al seva 21a edició.

- Dia 13, tenim la XXI Mostra de la Llampuga, enguany amb 21 estands, 20 de propostes amb llampuga i un de dolç. Com sempre comptem amb propostes molt variades, originals i saboroses. S’han servit 1680 quilograms de llampuga als diferents estands, uns 80 quilograms per cada participant, que s’acabaren de servir la setmana passada, Els participants ens han comentat que estan contents perquè les llampugues són prou grans, cosa que agrada als restaurant perquè poden fer racions més grosses.

Hem de dir que divendres, el preu de les tapes és lliure, en canvi el diumenge anirà amb fitxes i cada plat costarà 3 euros, L’horari de la Mostra serà de les 12 (inauguració) fins les 16 hores i de les 18 a les 22 hores, quan començaran els focs artificials.

Com a novetat, i la veritat és que no dona per moltes, tindrem la presència de la rèplica d’un submarí que va fer la cartografia del Canal de Menorca que ha vingut des de Catalunya gràcies a Shark-med (l’organització d’en Agustí Torres per l’estudi dels taurons de la Mediterrània), i es faran tallers i xerrades, tot enfocat als nins i nines que visitin la Mostra, però que crec que agradarà a tothom.

- Alguna cosa que vulguis afegir?

Crec que és una Mostra prou consolidada. Tothom del poble i fora poble és benvingut, els convid a gaudir de la llampuga i descobrir noves formes de preparar-la, per sortir d'allò més tradicional com és la llampuga amb pebres o en escabetxo. Aprofit per convidar a tothom als diferents actes, recordar que la inauguració és diumenge a les 12 i agrair a tots els bars, hotels i restaurants que participen. Hi ha qui fa molts d'anys que hi participen, d'altres que per un motiu o l'altre no participen i altres que són nous. Gairebé la totalitat (tots manco dos) són gabellins, uns participen només divendres, altres només diumenge i també tenim els qui participen tant en les tapes i com en la Mostra.

Gràcies, Joan. Esperam que faci bon temps i puguem gaudir d'un gran cap de setmana amb una oferta gastronòmica excepcional.