Diumenge, 12 de desembre , vam fer la darrera excusió de l'any. om estava previst vam anar al Puig de Ses Vinyes. El puig de ses Vinyes és un atractiu cim rocallós que es situa entre els massís del Puig Major i el Gorg Blau.

L'excursió la varem començar al costat de la basse militar del Puig Major. Aparcats els cotxes vam caminar uns 200 metres per la carretera direcció al Cuber i vam girar a l’esquerra per un tirany fitat. En pocs metres ens va dur cap a una zona de carritx. Vam seguir pujant i ens desviarem a la dreta de la carena.

Passat uns deu minuts vam arribar a un pla on aprofitaràrem per berenar, gaudint del sol que ens acomapanyava.
Després de berenar enfilàrem un seguit de fites i en poc temps arribarem damunt la carena. Una vegada damunt la carena seguirem aqueta directament cap el puig de Ses Vinyes. Quan van passar el primer bessó, un promontori, vam baixar uns 100 metres i passàrem al costat d’una reixa.

El camí seguí per un tirany fitat fins a la part nord del puig. Des d’aquí,  amb una forta pujada i tot temps seguint les fites, arribarem d’alt del Puig de ses Vinyes.

Afortunadament vam tenir un dia molt clar i el cim ens oferí unes vistes maravelloses. Des del Puig de ses Vinyes se pot hi ha unes espectaculars vistes panoràmiques del Puig Major. de l'Agulla del Frare, el Puig Roig, la Serra dels Teixos, el Massanella, el Gorg Blau, Cúber, els Tossals... realement érem al cor de la serra de Tramuntana, envoltats dels cims més alts de Mallorca.

Al cim, mentre gaudém d'un bon sol i una bona temperatura vàrem aprofitar per dinar.

La tornada va ser pel la mateixa ruta de pujada. Vam tornar pel pinar aprofitant un camí de carro en molt bon estat  cap a la base militar.