Dues propostes de gran nivell

per les dues properes setmanes:

   

-Ruddigore (comèdia musical) 24-04

- Coches rojos, miedo y cafeteras
(dansa contemporànea i vídeo) 2-05

a les 21h. i entrada de 5 €



 Ruddigore o la nissaga
maleïda
és un espectacle

musical basat en

Ruddigore or the witch’s

curse, una opereta de

William Schwenck Gilbert

(1836-1911) i Arthur

Sullivan (1842-1900).

Ambdós són creadors de

moltes operetes que han

esdevingut obres de

repertori en el teatre

musical anglès. A

Catalunya en coneixem

dues gràcies a les

produccions de Dagoll

Dagom: el Mikado i Els

pirates, però en van crear catorze. L’obra que presentem va ser la desena

que els seus autors van crear conjuntament. Coneguda com “l’òpera

sobrenatural”, es va estrenar el 21 de gener de 1887, al teatre Savoy de

Londres, i se’n van fer només 288 representacions. La música va tenir

molt bona acceptació, però la temàtica va resultar massa escabrosa per a

la moral de l’època, va ser considerada de mal gust i l’espectacle no va

gaudir de l’èxit esperat.

Vist des d’una perspectiva actual, la proposta resulta d’allò més suggerent

i obre un gran ventall de possibilitats dramàtiques. La paròdia que els

autors van fer de la falsa moral de l’alta societat anglesa del moment i el

seu interès pels temes sobrenaturals són el punt de partida que EGOS

teatre utilitza per a fer-ne una versió moderna.

A partir d’una opereta clàssica, la companyia genera un text teatral nou

amb un estil de narració dinàmic, que dóna major profunditat als

personatges.


LA COMPANYIA

La companyia EGOS teatre va néixer l’any 2005, d’una promoció

complerta de l’Institut del teatre de Barcelona, de l’especialitat de teatre

musical (Anna Alborch, Lali Camps, Albert Mora, Rubèn Montañá, Toni

Sans i Maria Santallusia).

Ruddigore o la nissaga maleïda ha estat la gran revelació de la cartellera d'aquesta temporada amb una gran acollida tant del públic com de la crítica:

Una opereta de butxaca fa les delícies del públic al Versus de la mà d'un conjunt de joves intèrprets [...]
Tot és espaterrant, ple d'acudits que fan les delícies del públic. I les actuacions són àgils, amb una gran capacitat per a la paròdia. Un espectacle fet a mida del petit format i per assegurar una franca diversió
.

Francesc Massip (Avui, 02/01/2008)

En aquesta ocasió, Egos Teatre presenta una versió reduïda del seu espectacle original,

  • Durada: 60 minuts
  • Dramatúrgia: Egos Teatre (a partir del llibret de Ruddigore or the witch's curse, de W. S. Gilbert)
  • Direcció i coreografia: Joan Maria Segura i Bernadas
  • Intèrprets: Anna Alborch, Lali Camps, Rubèn Montañá, Albert Mora, Maria Santallusia i Toni Sans
  • Música original: Sir Arthur Sullivan
  • Arranjaments i direcció musical: Albert Mora
  • Pianista: Francesc Mora


Guia didàctica de l'obra [en format pdf, 255,15 Kb]







Image

Sinopsi:

Una parella mediatica transita en el temps incomunicada en un dialogo constant. Camina entre imatges irreals d'una vida quotidiana i exposada a la mirada, jugant amb l'artifici de cada moment.

El joc visual i temporal, la imatge mediatica i la imatge escènica, la realitat i l'artifici continu creen en Coches Rojos, Miedo y Cafeteras, una dicotomia que es desmembra en diferents llenguatges. Un bucle constant, un renéixer de la cendra, una llum en mig d'una inquietant intuïció de violència.

Reconstrucció. Un espai on els volumenes són tractats pel mateix artista, una instal·lació que es mou aliena a l'ull que la mira. La mirada en un intermedi, entre ésto i allò, en això que potser sigui real.



Allò que més importa d'aquesta  obra, a banda dels guardons que j ha obtingut és la participació de l'artista de Capdepera Jean Marc Serrano. Un ballarí amb projecció internacional

Vegeu-ne un fragment:





La seva companyia Hierba roja, estrena al Festival de dansa d'Euskadi, Dantzan Bilaka, el muntatge Coches Rojos, Miedo y Cafeteras.

L'any 2006, acabats els seus estudis, va guanyar la beca de dansa per a joves que convoca SA MÀNIGA.  El projecte fou In-Out-Loop (ENCUENTROS) un vertader èxit de crítica i públic. Els seus espectacles combinen la dansa contemporània, la creació plàstica, l'audiovisual i la sonora.

Continuà perfeccionant els seus estudis de dansa a Salzburg, Chelsea  Washington DC i, sobretot, a Bruxel.les on hi resideix llargues temporades. Però els seus projectes, de moment, no han tingut gran recolzament a les Illes. Toit i que ha fet diverses estades al Teatre de Capdepera, sobretot a l'estiu, mai hi ha actuat.