El darrer cap de setmana de juny o primer de juliol el Teatre de Capdepera ha tingut des de fa molts d'anys una cita amb la dansa i amb Claudia Suiter. Enguany ha estat especial. Tothom sabia que era el darrer any. Que na Claudia tanca l'escola després de quaranta-tres anys de feina.
Tothom sap la dinàmica. Una successió d'esquetxos, balls, amb un fil conductor. Enguany la dansa a través del temps. I la presentadora de sempre: Maria Llaneras. Des del principi dels temps els homes han tingut la necessitat de ballar per expressar les emocions i "Tiempo de bailar" és un recorregut històric a través de la dansa. Des de la cort del rei Sol a la Macarena les alumnes executaren amb precisió i sincronia les coreografies que Claudia Suiter cada any dissenya per al nostre gaudi.
Enguany també hi hagué coreografies que les mateixes alumnes havien dissenyat. Vos oferim al final de l'article la coreografia de les alumnes de 4rt grau.
Destacar, com cada any, la bella i precisa execució de les alumnes més grans amb cançons icòniques i amb molt de significat.
Evidentment, no faltàren les llàgrimes furtives al final de l'espectacle. A continuació teniu un seguit de belles imatges.
Des d'aquí sols podem repetir allò que li diguérem quan l'any 2023 fou Premi Cap Vermell: Quina sort que ha tingut Capdepera de poder gaudir d'una professora com na Claudia. Gràcies!!!!
També podem recordar diversos articles i entrevistes que li hem dedicat aquests darrers anys:
-Conversa entre Claudia Suiter i Pep Guillem Picó 17.07.20222.
- Entrevista a Claudia Suiter. Tota una vida dedicada a la dansa (39 anys d'ensenyament a Capdepera) 16.07.2021
-Felicitació de Claudia Suiter a quatre alumnes destacades 17.10.2016
-Conversa amb na Claudia Suiter 20.06.2012
-Emotiu homenatge a Claudia Suiter 17.03.2012.
-Vídeo homenatge als 30 anys de l'escola de ballet de Claudia Suiter.16.03.2012.
-Entre bambolines13.08.2023.
Les participants d'enguany són: Alba Dumont, Ariadna Martí, Arleth Fuentes, Bel Font, Bel Servera, Catalina Pastor, Charlotte Muñoz, Claudia Blasco, Elvira Cortés, Emma González, India Serrano, Indiana Sánchez, Josephine Jerofke, Julia Genovard, Julia Marín, Laia Macarro, Lola Sambade, Lucía Lisbeth García, Luzia Pereira, Mar Ginard, Margalida Barceló, Maria Fuster, Marina Bonnín, Marina García, Marta Moreno, Martina Herrera, Mireia Martí, Nele Heufken, Sayen Agirman, Siloé Fuentes, Victoria Holm, Zhihui Zhan.
La crònica de l'homenatge que li feren alumnes i exalumnes el diumenge serà objecte d'un altre article.
"Les grans ballarines no són grans per la seva tècnica, són grans per la seva passió". Claudia Suiter. 2023.
Fins sempre, Claudia!
























