Imprimeix
Categoria: Comunicats
Vist: 164
CONCERT SUSPÈS PER INDISPOSICIÓ DE L'ARTISTA

Proposa, amb la pianista Carmen Santamaria, un viatge musical a través de la història de la música que comença amb un homenatge a la figura de Beethoven en el 250è aniversari del seu naixement.


Diumenge dia 6 a les 20h a l'auditori del Centre Cap Vermell

Ferran Albrich presenta un recital que proposa un viatge musical a través de la història de la música i que té forma d'homenatge. El recital, dividit en dues parts, comença amb un clar homenatge a la figura de Beethoven, traçant una línia entre els primers lieder dels quals es té constància. I una altra part, per contrast, dibuixa l'estreta relació entre els autors catalans de principis del segle XX i els seus contemporanis francesos. Dos clars exemples són Toldrà o Gerhard, del qual enguany celebrem el cinquanta aniversari de la seva mort, en relació a Poulenc o Ravel.

Celebrant Beethoven i Gerhard

An die ferne Geliebte op. 98, L.v. Beethoven (1770-1827)
-Auf dem Hügel sitz ich spähend
-Wo die Berge so blau
-Leichte Segle in den Höhen
-Diese Wolken in den Höhen
-Es kehret der Maien, es blühet die Au
-Nimm sie hin denn, diese Lieder


Don Quichotte a Dulcinée, M. Ravel (1875-1937)
-Chanson romanesque
-Chanson épique
-Chanson à boire

Sis Cançons Populars Franceses, R. Gerhard (1896-1970)

-Voici le mois de Mai
-Les clôches de Guérande
-Un rossignol vint sur ma main
-La plus jeunette
-La valse de Lauterbach
-Me suis mise en danse

Tres cançons, E. Toldrà (1895-1962)
-Platxèria
-Festeig
-Aquarel·la del Montseny

Tel jour telle nuit, F. Poulenc (1899-1963)
-Bonne journée
-Une ruine coquille vide
-Le front comme un drapeau perdu



FERRAN ALBRICH, baríton:  nascut el 1990 inicia els seus estudis musicals com a violoncel·lista amb Eulàlia Subirà i posteriorment amb Lluis Claret i Maria de Macedo. Es gradua a Detmold (Alemanya) amb la professora Xenia Jankovic, aconseguint durant aquest període la Beca Pau Casals, el primer premi al Vic Cello Festival i el segon premi “Citté de Bayonne” a la Ravel Academy. És a Alemanya on inicia els seus estudis de cant l’any 2012 amb el professor Lars Woldt però es gradua al Conservatori del Liceu de Barcelona amb la professora Dolors Aldea essent seleccionat com el millor alumne de cant líric de la seva promoció. Ha participat en classes magistrals de Dalton Baldwin, Carlos Álvarez, Wolfgang Rieger, Juan Martin-Royo, Carlos Chausson entre altres. Guanyador del segon premi al Concurs Palet de Martorell (2018), el quart premi al Concurs Mirabent i Magrans de Sitges (2018) o el segon premi al 95è concurs de Juventudes Musicales de España (2019). És seleccionat juntament amb el pianista Josep Surinyac per a participar en l’Acadèmia de W. Rieger a la Schubertíada 2020. Com a solista interpreta el Magnificat de J.S. Bach, els Lieder eines fahrenden Gesellen de G.Mahler, el Requiem de G. Fauré i la Missa en Re Major de A. Dvorack així com diversos recitals de cançó arreu de Catalunya en festivals com Barcelona Obertura o a la Schubertíada. L’Octubre de 2019 debuta al Palau de la Música i pròximament ho farà al Festival el Grec de Barcelona i al FEMAP.

“-...Albrich defensa unes fabuloses credencials superant, per la qualitat del seu instrument, dicció i adequació al gènere, fins i tot més d’alguna de les estrelles oficials del cartell. Tot un descobriment.-” El Periódico, 1 de Novembre de 2019

“-...a su vez, el barítono Ferran Albrich desplegó un instrumento robusto, homogéneo y cuidadosamente modulado que hizo brillar tanto en las piezas solistas como en los números conjuntos...-“ Docenotas, 31 d’Agost de 2020

CARMEN SANTAMARÍA, piano: realitza els seus estudis superiors amb Miguel Ituarte, i s'especialitza en música de cambra amb Irini Gaitani en el Centre Superior de Música del País Basc (Musikene). En 2011 es trasllada a Budapest on estudia dos anys com a alumna part-time en Liszt Ferenc Zenemuveszeti Egyetem després d'haver aconseguit una beca per a l'ampliació d'estudis artístics del Govern de Cantàbria. En 2013 aconsegueix una de les places finançades íntegrament pel Govern hongarès per a realitzar el seu Màster en piano (performance). Durant aquests anys es forma amb András Kemenes i Gabor Eckhardt en piano, i Marta Gulyás, Rita Wagner i Geza Hargitai en música de cambra, finalitzant amb les màximes qualificacions. En 2015 cursa el Màster de Lied i música espanyola de l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb Francisco Poyato, Ofelia Sala i Assumpta Mateu, sent una de les alumnes beques per la Fundació Victoria dels Àngels. Entre 2016 i 2018 col·labora com a pianista amb la Esmuc en les classes de Francisco Poyato i Josep Surinyac. Al febrer i maig de 2019 treballa com a professora substituta en l'especialitat de Lied en aquest conservatori superior. Actualment es troba ampliant la seva formació a Viena a través del Postgrau en piano, Lied i música de cambra de la Universität für Musil und Darstellende Kunst Wien (MDW) amb la pianista Barbara Moser. Ha rebut lliçons i classes magistrals amb Serguei Yerokhin, Almudena Cano, Josep Colom, Claudio Martínez-Mehner, Zoltán Kocsis, Wolfram Rieger, Ian Burnsite, Ricardo Requejo, Kennedy Moretti, Fabio Bidini, Malcom Bilson, Mariana Gurkova, Eldar Nelbolsin, Imre Rohmann, Thomas Steinhöfel, Burkhard Kehring, Péter Komlósi o Barnabas Kelemen, entre altres. Desenvolupa la seva carrera concertística actuant en festivals, com els homenatges al músic castreño Arturo Dúo Vital i Ataulfo Argenta (Tardor musical 2001, Musical Templers 2002, La mar Argenta 2014 i 2016), Festival de música de Besalú (2018), Festival Talent de Barcelona o Aurora Festival d'Estocolm (2019). Ha ofert recitals en Sant Sebastian, Joventuts musicals de Bilbao i Girona, Fundació Eutherpe de Lleó, Barcelona, Tarragona, Xixona, Budapest o Ciutat de Mèxic. Amant de la música de cambra i el Lied, en 2016 debuta en el festival Life Victoria al costat de la soprano Mercedes Gancedo com una de les New Generations, i ofereix un any després amb Guillermina Gallardo el recital Univers Granats en el Museu de la música de Barcelona. Des de 2018 col·labora amb l'artista visual Inés García, en les seves obres, fusionades amb el Lied, Winterreise al costat del barítno Oriol Mallart (Bilbaoarte), i Sis cançons muntanyeses amb la soprano Mireia Tarragó (Castro Urdiales i Santander) i gravant la música per a la seva curt Variacions de Winterreise. Realitza enregistraments a l'Escola superior de música moderna Taller de musics i estrena les obres de la compositora Cristina Barceló.