Imprimeix
Categoria: Cartes
Vist: 2033

PP i ES GRUP demanen al batle

la destitució de la regidora

Virginia Urdangarín

Image

Joan Ferrer Flaquer, portaveu del PARTIT POPULAR de Capdepera, membre d’aquesta Corporació,

Mateu Melis Tous, portaveu de ES GRUP a l’Ajuntament de Capdepera,

EXPOSEM:

Que a la sessió plenària extraordinària d’aquest Ajuntament celebrada el 25 de juliol de 2007 al segon punt de l’ordre del dia, apartat setè diu textualment:

“Autoritzar a la Regidora de personal, Serveis social i Atenció Primària, la Sra. Virgínia Mª Urdangarin de Manuel, una dedicació parcial del 90 % amb una retribució bruta anual de 23.800’00’- €, dividida en 14 pagues anuals i iguals, i una dedicació distribuïda en la forma d’un mínim de 36 hores setmanals.”

Que ens hem assabentats que la Sra. Urdangarin ha estat contractada per l’Agencia Estatal de l’Administració Tributària a la delegació de Manacor per desenvolupar una feina d’administrativa a jornada completa, la qual cosa creiem que totalment incompatible amb la seva dedicació parcial del 90 % i que mes a mes incompleix totalment el acord del Ple Extraordinari abans esmentat, la qual cosa la des legitima per seguir ocupant el seu càrrec i cobrar el seu sou mensual

Que entenem que un/a Regidor/a ha de complir (mentres no hi hagi alguna força major) amb les obligacions que el càrrec té adscrites, i que s’ha compromès amb la ciutadania a la sessió d’investidura de la legislatura al prendre possessió del càrrec.

Que com a prova més clara de la inactivitat d’aquesta regidoria es la situació en que es troben els convenis del personal que estan absolutament aturats i varen expirar el passat 31 de desembre sense que de moment s’hagi iniciat las negociacions dels nous convenis, tant de funcionaris com del personal laboral.

Que, amés, aquesta regidoria, per el desenvolupament adequat de les seves atribucions requereix la dedicació en horari matutí, que es quan hi ha tot el personal de l’Ajuntament a la feina, i que, per tant, es ABSOLUTAMENT INCOMPATIBLE amb una altre feina al mateix horari.

Que crida l’atenció que aquesta regidora al seu programa electoral proposa, un pacte per la ocupació amb l’objectiu de creació de mes feina i de mes  qualitat, la qual cosa demostra la total hipocresia de les regidores del partit EU-Els Verds, ja que l’únic objectiu demostrat fins aquest moment es el del seu interès amb obtenir un augment de les seves retribucions  mensuals, deixant al marge las seves promeses electorals.

Ley 53/1984 de Incompatibilidad de Altos cargos
Artículo Uno.
1. El personal comprendido en el ámbito de aplicación de esta Ley no podrá compatibilizar sus actividades con el desempeño, por si o mediante sustitución, de un segundo puesto de trabajo, cargo o actividad en el Sector Público, salvo en los supuestos previstos en la misma.
A los solos efectos de esta Ley se considera actividad en el sector público la desarrollada por los miembros electivos de las asambleas legislativas de las Comunidades Autónomas y de las corporaciones locales, por los altos cargos y restante personal de los órganos constitucionales y de todas las Administraciones Públicas, incluida la Administración de Justicia, y de los entes, organismos y empresas de ellas dependientes, entendiéndose comprendidas las entidades colaboradoras y las concertadas de la Seguridad Social en la prestación sanitaria.
2. Además, no se podrá percibir, salvo en los supuestos previstos en esta Ley, mas de una remuneración con cargo a los presupuestos de las Administraciones Públicas y de los entes, organismos y empresas de ellas dependientes o con cargo a los de los órganos constitucionales, o que resulte de la aplicación de arancel, ni ejercer opción por percepciones correspondientes a puestos incompatibles.
A los efectos del párrafo anterior, se entender por remuneración cualquier derecho de contenido económico derivado, directa o indirectamente, de una prestación o servicio personal, sea su cuantía fija o variable y su devengo periódico u ocasional.
3. En cualquier caso, el desempeño de un puesto de trabajo por el personal incluido en el ámbito de aplicación de esta Ley es incompatible con el ejercicio de cualquier cargo, profesión o actividad, público o privado, que pueda impedir o menoscabar el estricto cumplimiento de sus deberes o comprometerse imparcialidad o independencia.
Artículo Tres.
1. El personal comprendido en el ámbito de aplicación de esta Ley solo podrá desempeñar un segundo puesto de trabajo o actividad en el sector público en los supuestos previstos en la misma para las funciones docente y sanitaria, en los casos a que se refieren los artículos 5 y 6 y en los que, por razón de interés público, se determinen por el Consejo de Ministros, mediante Real Decreto, u órgano de Gobierno de la Comunidad Autónoma, en el ámbito de sus respectivas competencias; en este último supuesto la actividad solo podrá prestarse en régimen laboral, a tiempo parcial y con duración determinada, en las condiciones establecidas por la Legislación Laboral.
Para el ejercicio de la segunda actividad ser indispensable la previa y expresa autorización de compatibilidad, que no supondrá modificación de jornada de trabajo y horario de los dos puestos y que se condiciona a su estricto cumplimiento en ambos.
En todo caso la autorización de compatibilidad se efectuar en razón del interés público
.

Per tot això exposat

DEMANEM

Al Ilmo Sr. Batle d’aquest Ajuntament la immediata destitució de la Sra. Virgínia Mª Urdangarin de Manuel del càrrec de Regidora delegada de Personal, Serveis Socials i Atenció primària i la reducció del seu sou a les dietes per assistència a les comissions i al ple.

Capdepera, 30 d’abril 2008

Joan Ferrer Flaquer            Mateu Melis Tous
Portaveu Partit Popular       Portaveu Es Grup