Concentració i lectura del manifest Contra la violència de gènere, a Capdepera

    El dimarts, 25 de novembre, tingué lloc l'acte central de les activitats preparades per l'àrea de Serveis Socials per a commemorar el Dia Internacional contra la violència de gènere a Capdepera,
Dimecres dia 19  i dissabte dia 22 s'havia fet acte de presència als mercats de Cadpepera i Cala Rajada amb una paradeta en la qual es repartí material informatiu,  així com llacetsv ioleta i rosa a les dones que s'hi aproparen.

Image

Image

  Pel que fa a dia 25, el mal temps no va permetre fer la concentració a la plaça des Sitjar, sinó que es va haver de traslladar a la Sala de Plens de l'Ajuntament. L'acte comptà amb la presència del batle i regidors, de l'equip de govern i l'oposició, a més d'una considerable afluència de públic (pot ser l'hora i el mal temps influiren negativament).

Image



   L'acte consistí a encendre unes espelmes en recordança de les vìctimes de la violència de gènere  i en la lectura d'un manifest a càrrec de la regidora, Virgínia Urdangarin.
   La regidora de la Dona va destacar que "s'ha avançat molt en tots els aspectes" però que "continua faltant molt per fer", i que "la violència de gènere és una de les majors xacres que encara persisteixen en la nostra societat".
  La regidora va dir també en el manifest que "l'Ajuntament de Capdepera i els seus ciutadans no podem ser còmplices silenciosos de la discriminació que diàriament sofreixen les dones. És tasca de tots acabar amb aquesta violència, per això estem aquí aquest matí, per a demostrar que aquest és un compromís prioritari de la nostra societat”.
   Virginia Urdangarín va continuar, dient que "malgrat haver aconseguit una Llei Integral contra la Violència de Gènere, en el que va d'any 57 dones han mort assassinades a mans de les seves parelles o exparelles".
   La regidora va concloure la lectura del manifest amb unes paraules de Clara Campoamor, "una excepcional dona que va dir: 'He acusat les injustícies perquè no vull que el meu silenci les absolgui'“.

Image

    Us recordam que demà a les 10 h. hi ha previst un taller sobre "Relacions de parella amoroses i relacions de parella abusives" impartit per dues psicòlogues al  teatre de Capdepera.

Image

   D'altra banda la Creu Roja ens ha fet arribar un dossier sobre les seves campanyes a favor de la dóna maltractada i  de consciènciació de la població sobre el problema de la violència de gènere. No tenim constància que l'assemblea de Capdepera faci cap acte específic.

MANIFIESTO

Hoy 25 de Noviembre,


Día Internacional Contra la Violencia de Genero, fecha que se eligio en conmemoración de las tres hermanas Mirabal, brutalmente asesinadas hace 48 años, como consecuencia de las injusticias que ellas denunciaban.
Desde entonces hasta hoy se han avanzado mucho en todos los aspectos, pero aun hoy, sigue faltando mucho por hacer y es la violencia de género unas de las mayores lacras, que aun persisten en nuestra sociedad.
Es por esto que es importante la celebración de este día, y  no solo de este, sino que cada día toda la sociedad debe de estar atenta a cualquier signo de violencia y muy especialmente de este tipo.
El Ayuntamiento de Capdepera y sus ciudadanos no podemos ser cómplices silencioso de la discriminación que diariamente sufren las mujeres.
Es tarea de todos acabar con ésta violencia, por ello estamos aquí esta mañana para demostrar que éste es un compromiso prioritario de nuestra sociedad.
La violencia contra la mujer constituye un obstáculo para el logro de la igualdad, el desarrollo y la paz.
Debemos estar unidos hombres y mujeres, porque este problema nos afecta a todas y a todos.
Afecta a todos los países, razas, culturas, clases sociales; a mujeres adultas o niñas recién nacidas. Tanto en la paz como en la guerra.
Son por tanto necesarias, acciones normativas, educativas y de sensibilización para la prevención, detección y erradicación de la violencia.
La violencia que se ejerce sobre las mujeres, es una violencia que atenta directamente contra los Derechos Humanos más elementales, el derecho a la vida, a la integridad física, a la libertad.
Este año, en que se conmemora el 60 aniversario de la Declaración Universal de los derechos humanos de 1948, debemos recordar que estos derechos todavía no son ejercidos plenamente por muchas mujeres y hombres de todo el mundo, y especialmente, por muchas mujeres que sufren esta violencia de manera continuada.
A pesar de haber conseguido una Ley Integral contra la Violencia de Género,en lo que va de año 57 mujeres han muerto asesinadas a manos de sus parejas o exparejas.
Los derechos de las mujeres son parte inseparable de los Derechos Humanos Universales.
Por ello, manifestamos nuestro rechazo hacia cualquier clase de violencia contra las mujeres y asumimos todos los días nuestra responsabilidad para acabar con esta amenaza.
Quisiera finalizar este Manifiesto, haciendo nuestras, las palabras de  Clara Campoamor una excepcional mujer que dijo: “He acusado las injusticias porque no quiero que mi silencio las absuelva”

MUCHAS GRACIAS A TODAS Y A TODOS